Wydawnictwo Kluwers Polska udostępniło monografię wieloautorską poświęconą problematyce wspomagania negocjacji, zatytułowaną: "Negocjacje. Analiza i wspomaganie decyzji", pod redakcją naukową prof. Ewy Roszkowskiej i prof. Tomasza Wachowicza. Premiera publikacji zaplanowana została na dzień 22 marca br.

W publikacji przedstawiono zagadnienia analizy i wspomagania podejmowania decyzji negocjacyjnych. Autorzy zwracają uwagę, że do pomyślnego prowadzenia negocjacji nie wystarczą tylko tzw. umiejętności miękkie. Równie ważne, a w niektórych negocjacjach nawet ważniejsze, są twarde umiejętności negocjacyjne, obejmujące analizę problemu pod kątem jego ustrukturyzowania oraz wykorzystanie narzędzi wspomagania decyzji zaczerpniętych z teorii gier, metod wielokryterialnych, matematyki i logiki.

W książce zaprezentowano wiele użytecznych metod wspomagania negocjacji, które pozwalają na dobór podejścia dopasowanego do struktury problemu, stopnia jego złożoności, zakresu i rodzaju dostępnej informacji, prostoty obliczeniowej algorytmu, a także systemu preferencji i potrzeb negocjatora oraz jego umiejętności. Pokazano też, jak można wspomóc negocjacje za pomocą systemów pozwalających na prowadzenie procesów kontraktowania z wykorzystaniem internetu. 

Szczegółowo omówiono:

  • analizę procesu negocjacji z uwzględnieniem jego oblicza behawioralnego oraz analitycznego,
  • przygotowanie do procesu negocjowania,
  • wspomaganie oceny ofert negocjacyjnych za pomocą metod wielokryterialnych,
  • subiektywne i obiektywne metody szacowania stopnia istotności kwestii negocjacyjnych,
  • praktyczne możliwości wykorzystania systemu oceny ofert do wspomagania indywidualnego i symetrycznego negocjatorów w fazie prenegocjacyjnej, negocjacji właściwych i postnegocjacji,
  • autorski system negocjacji elektronicznych TONSS, opracowany na podstawie nowatorskiego zestawu narzędzi wspomagania decyzji.

Adresaci:
Opracowanie powinno zainteresować naukowców i studentów podejmujących prace w zakresie analizy aplikacyjności metod i narzędzi wspomagania decyzji. Może być także wartościowym materiałem pomocniczym na zajęciach z negocjacji dla studentów ekonomii, zarządzania oraz słuchaczy studiów podyplomowych. Będzie niezwykle użyteczne dla praktyków wykorzystujących negocjacje w zarządzaniu firmą, w szczególności dla menedżerów odpowiedzialnych za decyzje zakupowe i kontraktowanie w firmach o różnym profilu działalności, zarówno publicznych, jak i prywatnych, oraz dla pracowników odpowiedzialnych za rozwiązywanie konfliktów w firmie.

Jako współautorzy i redaktorzy monografii zachęcamy do lektury książki. Zawiera ona bowiem materiał merytoryczny niedostępny w tej formie w dotychczasowej krajowej ofercie wydawniczej. Jednocześnie napisana jest przystępnym językiem pozwalając adeptom negocjacji łatwiej zrozumieć omawiane kwestie analizy negocjacyjnej.

W ofercie promocyjnej drukowany egzemplarz książki nabyć można w cenie 89,10 zł. E-book w formacie pdf kosztuje 74,25 zł. Monografia dostępna jest, między innymi, w księgarni internetowej wydawnictwa Kluwers: http://www.profinfo.pl/biznes-i-zarzadzanie/zarzadzanie/p,negocjacje-analiza-i-wspomaganie-decyzji-przedsprzedaz,357116.html