Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach Rok wydania: 2015 Liczba stron: 212 ISBN: 978-83-78750234-9 (twarda okładka) |
Uwarunkowania technologiczno-społeczne i modele prosumpcji systemów informatycznych zarządzania |
Niniejsza monografia jest prezentacją podmiotowych i poznawczych aspektów prosumpcji produktów informatycznych i jej znaczenia dla zarządzania technologią informacji w organizacjach gospodarczych. Celem monografii jest wykazanie, że klient jest najważniejszym uczestnikiem procesu wytwórczego, głównym innowatorem i outsourcerem tego procesu, a prosumpcja wymaga zaangażowania użytkownika w proces tworzenia i eksploatacji systemów informatycznych. Autorzy monografii przedstawiają rezultaty swoich własnych badań odnośnie do praktyk, korzyści i ryzyka towarzyszącego prosumpcji oraz wyniki badań, czy użytkownicy systemów informatycznych dzięki prosumpcji uzyskują szczególną wartość dodaną i co zyskują przedsiębiorstwa informatyczne dzięki prosumpcji, jakie są uwarunkowania instytucjonalne prosumpcji, jak zachowują się prosumenci na rynku, a szczególnie w gospodarce elektronicznej, jakie media i narzędzia wykorzystują w rozwoju swoich produktów (ze Wstępu). |